Виконання амбітної мети Міністерства освіти щодо оволодіння вчителями основами інформаційно-комунікаційних технологій буде здійснюватися за допомогою досвідчених колег і продвинутих учнів

 


Міністерство освіти і науки видало методичні рекомендації щодо навчання вчителів основам інформаційно-комунікаційних технологій.

У листі відомства, де розміщено відповідні рекомендації щодо оволодіння вчителями шкіл ІКТ, зазначається, що без використання інформаційно-комунікаційних засобів не можливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів.

У міністерстві зазначають, що, поряд із традиційними методами підготовки вчителів, що застосовувались під час навчання в педагогічних навчальних закладах, курсів підвищення кваліфікації, шляхом самоосвіти та проведення курсів окремими міжнародними ІТ-корпораціями, мають запроваджуватись інноваційні форми навчання.

До переліку інноваційних форм навчання вчителів комп’ютерній грамоті увійшли такі форми як: "учитель – учитель", "школа – школа" й "учень – учитель", що передбачають відповідну взаємодію в оволодінні ІКТ.

Відповідно форма "вчитель – вчитель" передбачає навчання одних вчителів іншими, "школа – школа" - шефство шкіл над своїми колегами з іншого закладу з метою підвищення рівня їх ІК компетентності.

А форма "учень – вчитель" має бути спрямована на співпрацю між вчителем і учнем, в ході якої має відбуватися двосторонній обмін інформацією, що дозволить вчителям підвищити свій рівень володіння ІК технологіями та покращити взаєморозуміння з учнями, йдеться у рекомендаціях.

Результатом проведеної роботи має стати надбання всіма вчителями країни навичок орієнтування в інформаційному просторі, отримування інформації й оперування нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства.

Усі вчителі країни мають оволодіти навичками створення текстових документів, таблиць, малюнків і презентацій. Також учителі мають використовувати Інтернет-технології, локальні мережі та бази даних, здійснювати анкетування, діагностування, тестування, пошук необхідної інформації в Інтернет.

До необхідних навичок також відноситься розроблення власних електронних продуктів (розробки уроків, демонстраційний матеріал тощо) та поєднання готових електронних продуктів (електронних підручників, енциклопедій, навчальних програм) у своїй професійній діяльності.

Відповідність рівня оволодіння вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями наведеним орієнтовним вимогам мають визначати місцеві органи управління освітою, а міністерство здійснюватиме проведення моніторингу навченості вчителів.

Навчальним закладам, усі вчителі яких будуть відповідати вимогам рівня володіння ІКТ, місцеві відділи освіти видадуть сертифікат "100 відсотків володіння ІКТ". У рекомендаціях зазначається, що з метою заохочення вчителів до оволодіння навичками використання ІКТ місцеві органи влади можуть установлювати й інші форми морального та матеріального стимулювання.

Як повідомлялося раніше, урядовці зазначали, що оволодіння вчителями ІКТ є одним із приоритетних завдань освітніх реформ запланованих державою. У Міністерстві освіти і науки заявили, що амбітна мета щодо засвоєння вчителями ІКТ буде виконана до кінця 2011 року.

 

За матеріалами: Освіта.ua