Вітаємо Вас на офіційному сайті ЗЗСО "Залізницький ліцей ім. І.Пасевича" Любешівської районної ради Волинської області

Цей сайт був створений для того, щоб ви не втрачали зв'язку з навчальним закладом. У будь-якому куточку світу ви можете набрати в браузері  mynvk.org.ua  і побачити що відбувається у рідному ліцеї, в якому ви навчаєтеся чи навчалися та просто згадати по яких коридорах ви бігали в дитинстві.

 Оскільки Залізниций ліцей працює над демократизацією освітнього процесу, то ми пропонуємо вам через використання ресурсів всесвітньої мережі знайомитися з нашими досягненнями та спільними зусиллями вирішувати проблеми освітньої галузі. 

Детальніше...

Головна

 

Школа психологічних знань класних керівників

 

DSCN5213Мистецтво педагогічного спілкування між учителем та учнем є необхідною умовою існування сучасної школи. Саме знання основних її засад дасть змогу вчителям зорієнтуватися в індивідуальних особливостях учнів, створити умови рівності між собою, взаємодовіри, відкритості та гідності.

 Проблему розвитку відносин «учень-вчитель» було розглянуто під час роботи консультаційного пункту при РМК «Школа психологічних знань класних керівників», який відбувся 20 грудня на базі Залізницького НВК. Заняття відвідали Бринчук Г.П., методист районного відділу освіти, та класні керівники із Березновільської, Лобненської школи та нашого закладу.

 Галина Платонівна у своєму виступі зосередила увагу на теорії Вальдера. В її основі звернено увагу на те, що робота педагога – це спосіб життя. Учитель повинен звертатися до основ психологічних знань, аби створити в колективі сприятливий клімат, високу культуру спілкування. До розмови також долучилася і Руслана Петрівна Данилик, практичний психолог закладу. «Відхилення у поведінці учнів як психолого-педагогічна та соціальна проблема» - тема її виступу. Вона наголосила, що дітей, поведінка яких відхилена від норм прийнятих у суспільстві, з кожним роком становиться все більше, з ними важко працювати, і, часто, педагоги просто не знають, як справитись з ними. Єдиний педагогічний вплив, який тим часом рятує – це покарання або догана, після чого діти на якийсь час стають стриманішими, і їх поведінка починає відповідати вимогам дорослих. Але такий педагогічний вплив, зауважує психолог, скоріше підсилює особливості таких дітей і ні в якій мірі не допомагає їхньому перевихованню або стійкій зміні поведінки на краще. А тому було вказано, що відхилення від норм поведінки поділяються на такі групи:

1.Причини, пов’язані з психічними та психологічними розладами.

2.Причини психологічного характеру.

3.Біологічні причини.

4.Вікова криза.

 Усі названі групи характеризуються своїми особливостями. А тому класними керівникам при роботі з учнями необхідно оволодіти ними аби правильно вести корекцію поведінки школярів як життєву необхідність, до якої потрібно підходити з усією серйозністю і відповідальністю.

 Не обійшлося без категорії важковихованих дітей. На засіданні їм була приділена особлива увага. Галина Павлівна Дудко, соціальний педагог Залізницького НВК, зауважила, що основним завданням на сучасному етапі перед школою, є вирішення проблеми організації ефективної роботи з профілактики поведінки школярів. Зокрема, увага була звернена на виховній діяльності класного керівника в цьому напрямку за таким алгоритмом:

  • вивчення рівня розвитку класного колективу;
  • вивчення взаємин учнів між собою, з учителями та батьками;
  • вивчення громадської думки, настрої і традицій класного колективу;
  • вивчення індивідуальних психологічних якостей «важких учнів».

 Звертаючись до усіх порад, які були надані учасниками засідання, можна вкотре підтвердити те, що вчитель повинен жити життям свого колективу, знати міру свого впливу на особистість, враховувати позицію кожного учня. Він повинен не розділяти навчання і виховання, а організовувати спільне дозвілля, яке сприятиме накопиченню спільних емоцій, пошуку спільних переживань, опиратися на позитивне в особистості дитини, враховувати її вікові та індивідуальні особливості, поєднувати психологічні та педагогічні методи впливу, які врешті-решт допоможуть досягти повної гармонії у відносинах між вчителем та учнем.

 Римарчук А.А., заступник директора з виховної роботи