Психолого-педагогічний супровід учнів під час переходу з початкової школи до середньої

  Діти, які пізнали радість напруженої,

успішної навчальної праці,

накопичують величезний запас

       оптимізму й творчої енергії.

                                                                                                               С.Лисенкова

Питання переходу учнів школи з молодшої ланки до середньої не раз обговорювалося практичними психологами, і в кожного з них вироблені свої підходи до вирішення цієї проблеми. Адаптація учнів початкової школи до навчання в середній ланці відіграє важливу роль у подальшому навчанні й вихованні дитини як гармонійної особистості. Психологи останнім часом упевнено називають це кризою. Ця криза створюється логікою навчання в школі, нести куванням програм початкової і середньої школи, невиправдано різким і непродуманим переходом з однієї соціальної ситуації в іншу.

 З метою вдосконалення наукової, освітньої й професійної підготовки практичних психологів щодо подолання ознак дезадаптованості учнів при переході в школу ІІ ступеня; закріплення знань про адаптаційні, навчальні та поведінкові труднощі в період переходу з початкової школи в середню на базі Залізницького НВК 2 квітня був проведений районний семінар практичних психологів «Психолого-педагогічний супровід учнів під час переходу з початкової школи до середньої».

 Практичний психолог Залізницького НВК Данилик Руслана Петрівна з учнями 4 класу провела розвивальну гру-конкурс «Доторкнись до світу психології». Основним завданням гри був розвиток усіх пізнавальних процесів. Учні розвивали свою пам'ять, увагу, уяву, мислення, тактильне сприйняття та спостережливість. Переможницею цього конкурсу стала Видинчук Марія. Усі учасники гри отримали цікаві подарунки.

 З практичними психологами та соціальними педагогами району Руслана Петрівна провела ділову гру з елементами метафоричного тренінгу. Учасники поширено розглянули такі питання як психологічні новоутворення та вікові особливості молодших школярів. На практичній частині учасники семінару знаходили спільне й відмінне між учнями 4 класу і учнями 5 класу, на основі цього створювали сенкани. Вони знаходили причини можливих труднощів у навчальній діяльності дітей та виробляли поради і рекомендації для вчителів початкових класів і вчителів–предметників щодо поліпшення адаптації учнів. Особливе обговорення викликала Програма психолого-педагогічного супроводу адаптації четвертокласників.

 Цікавою та інформативною була розповідь медичної сестри НВК Галини Іванівни Черевко про фізіологічні зміни та соматичне здоров’я молодших школярів.

 На завершення методист РМК Надія Андріївна Крат ознайомила присутніх з методичними рекомендаціями щодо проведення психолого-педагогічного консиліуму у 4 класі.

 Цікавою формою проведення зворотного зв’язку була вправа «Валіза», де учасники висловили свої враження, емоції від участі у цьому семінарі.

 

Підготували члени відділу «Психологічна служба»